Debata Oksfordzka
4 czerwca 2019 roku, w auli Zespołu Szkół nr 2 odbyła się Debata Oksfordzka, celem której jest rozwój umiejętności oratorskich uczniów gimnazjum im. ks. Stanisława Staszica. Jeden z największych mistrzów debaty, Cyceron, mówił że „nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać” - a staszicowska młodzież potrafi to znakomicie. Młodzi adepci erystyki doskonale opanowali sposób prowadzenia uporządkowanego sporu w formie debaty oksfordzkiej. Czteroosobowe drużyny, reprezentujące swoje klasy, mierzyły się w pojedynkach na słowa i argumenty. Wszystkie klasy gimnazjum musiały wypracować swoje stanowisko wobec proponowanej tezy: „Okrągłe rocznice są najlepszą okazją do przekazania wiedzy o ważnych wydarzeniach historycznych”.
W I edycji obrońcami tej tezy były uczennice z klasy 3bg, mówczynie: Emilia Pasieka, Dominika Kicia, Wiktoria Skoczylas, Aleksandra Tomicka. Opozycje reprezentowali mówcy z klasy 3ag: Michał Janicki, Tomasz Skrzypczak, Marek Pokrywka, Antoni Zaprzała.
W II edycji obrońcami tezy były dziewczyny z klasy 3cg, mówczynie: Dominika Niemczyk, Marzena Semaj, Paulina Kamińska, Marta Suchodolska.Opozycje reprezentowali uczniowie z klasy 3dg, mówcy: Iga Patyjewicz, Kornelia Sowa, Angelika Łazorczyk, Jacek Majdanik.
Spotkanie rozpoczęło krótkie wystąpienie Marszałka, którym została Karolina Germańska. Przypomniała ona zasady debaty oksfordzkiej i wprowadziła zebranych w tematykę dyskusji. Karolinę wspierał Jakub Łopocki, który objął funkcję Sekretarza. Następnie uczniowie wymieniali się poglądami, dając świadectwo swojej erudycji i talentu krasomówczego. Po skończonej dyskusji komisja oceniająca: p. Elżbieta Dąbrowska, p. Katarzyna Krotkiewicz, p. Anna Potrzeszcz, p. Dorota Sędłak, p. Beata Trześniowska udała się na obrady.
Jurorzy oceniali drużyny zgodnie z kryterium: spójność drużyny, definiowanie linii sporu, linia argumentacyjna drużyny oraz kontrargumentacja. Ostatecznie jurorzy zdecydowali, że w I edycji zwycięstwo w debacie odnieśli przedstawiciele opozycji, którzy zilustrowali swoje argumenty konkretnymi przykładami z życia codziennego i okazali duże zaangażowanie emocjonalne. Z kolei w II edycji sukces odnieśli obrońcy tezy, ponieważ większość zgodziła się, że wszyscy musimy pielęgnować rocznice związane z wydarzeniami historycznymi, a przykładem jest chociażby 100 rocznica istnienia naszej szkoły. Jurorzy wybrali również najlepszego mówcę, została nim Marzena Semaj z 3cg.
Uczestnicy debaty wykazali się wysoką kultura osobistą i szacunkiem wobec adwersarzy, udowadniając tym samym, że zasady dobrego wychowania są im dobrze znane i kierują się nimi w codziennym życiu. Nad przygotowaniem i przebiegiem debaty czuwała p. Edyta Wolańczuk, która serdecznie gratuluje wszystkim uczestnikom oraz dziękuje wychowawcom klas za współpracę.
Opr.: Edyta Wolańczuk
Odsłony: 515Artykuły najbardziej popularne
Sukcesy i osiągnęcia
Międzynarodowy sukces uczennic Staszica!
Już po raz drugi uczennice Staszica wzięły udział w Międzynarodowym Konkursie Puszkinowskim „Что в имени тебе моём?” organizowanym przez Państwowy Instytut Języka Rosyjskiego im. A. S. Puszkina w Moskwie. Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowania językiem i literaturą rosyjską .
Więcej…Zawody sportowe
Sukces uczennic Staszica – 4 miejsce w Polsce!
W czwartek 19 września 2019 r. na stadionie lekkoatletycznym im. Michała Barty przy I Liceum Ogólnokształcącym im. M. Kopernika w Kołobrzegu odbył się Finał Ogólnopolski Szkolnej Ligi Lekkoatletycznej roku szkolnego 2018/2019.
Więcej…Ogłoszenia
Zapraszamy rodziców na spotkania
Zebranie z Rodzicami odbędzie się 9.09. 2019 r. (poniedziałek)
- kl. I i II o 16.30 – z wychowawcami
- kl. III o 15.30 - z wychowawcami, o 16.30 z dyrektorem (osoby wybrane do organizacji Studniówki)
Uroczystości, wydarzenia
Zajęcia integracyjne
W trosce o dobrą atmosferę i poczucie bezpieczeństwa od pierwszych dni września szczególną troską otaczamy tych, którzy rozpoczynają naukę. Trwają zajęcia integracyjne klas pierwszych, które wpisały się już w tradycję naszej szkoły. Działania integrujące stanowią ważny czynnik szeroko rozumianych oddziaływań wychowawczych. Zajęcia mają pomóc młodzieży zaadoptować się do nowych warunków w nowej szkole i klasie, w integracji z grupą.
Więcej…