Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /autoinstalator/joomla/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 52
Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /autoinstalator/joomla/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 54
Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /autoinstalator/joomla/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 56
Deprecated: Non-static method PhocaGalleryPath::getPath() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /autoinstalator/joomla/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 57
Deprecated: Non-static method PhocaGalleryPath::getInstance() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /autoinstalator/joomla/administrator/components/com_phocagallery/libraries/phocagallery/path/path.php on line 50
Deprecated: Non-static method PhocaGalleryLibrary::getLibrary() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /autoinstalator/joomla/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 64
Deprecated: Non-static method PhocaGalleryLibrary::getInstance() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /autoinstalator/joomla/administrator/components/com_phocagallery/libraries/phocagallery/library/library.php on line 44
Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /autoinstalator/joomla/plugins/content/phocagallery/phocagallery.php on line 64
Podsumowanie Rządowego Programu "Aktywna Tablica"
Nasze liceum w roku szkolnym 2020/2021 brało udział w rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”. Zadaniem projektu było zapewnienie szkołom niezbędnej infrastruktury w zakresie TIK w postaci nowoczesnych pomocy dydaktycznych: tablic interaktywnych, projektorów, głośników lub innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku.
Na podstawie wniosku szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 14 000 zł, w ramach którego zakupiono pięć laptopów za kwotę 17 500 zł (3 500 zł to finansowy wkład własny). Realizacja projektu objęła wszystkie klasy w szkole oraz nauczane przedmioty. Zrealizowano następujące działania:
- Powołano szkolnego e-koordynatora panią Monikę Młynarczuk, która czuwała nad realizacją zadań.
- Do wspierania dyrektora szkoły i nauczycieli w realizacji programu, powołano Nauczycielski Zespół Samokształceniowy w skład, którego weszli następujący nauczyciele:
– p. Agnieszka Perkman
– p. Elżbieta Dąbrowska
– p. Dominika Borys.
- W lutym została powołana Międzyszkolna Sieć Współpracy Nauczycieli, do której należy I LO im. ks. S. Staszica w Hrubieszowie i Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu. Jej głównym celem było rozwijanie współpracy między nauczycielami w zakresie dzielenia się doświadczeniami i opracowanymi materiałami. W ramach współpracy odbyły się cztery spotkania.
- Na dysku Google stworzono chmurę „TIK w szkole”, w której zamieszczono linki do scenariuszy i szkoleń, prezentacje w PowerPoint i Canvie, materiały multimedialne oraz pomysły, które mają służyć uczniom oraz nauczycielom.
- Nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach, podczas których rozwijali swoje umiejętności. Siedemnastu z nich wzięło udział w kilkudziesięciu różnych formach doskonalenia w zakresie TIK.
- W ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli zorganizowano w szkole dwie lekcje otwarte w formie online z wykorzystaniem TIK: w lutym były to zajęcia z matematyki p. Marzeny Banach, w kwietniu lekcja języka rosyjskiego p. Neonili Pawluk. W lekcjach otwartych wzięli również udział nauczyciele z Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu.
- Obserwowano online dwie lekcje otwarte (z języka angielskiego i plastyki) prowadzone przez nauczycieli z Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza
w Grabowcu.
- Szkoła dzieliła się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych oraz prezentacji w Power Point, Canvie.
- Wykorzystywano TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły, w liczbie co najmniej 10 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki począwszy od dnia przystąpienia do programu.
W wyniku realizacji przyjętych zadań:
- uczniowie podnieśli swoje kompetencje w zakresie posługiwania się oraz wykorzystywania TIK w procesie uczenia się i pracy zespołowej,
- wzrosła świadomość uczniów i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz stosowania praw autorskich do treści edukacyjnych dostępnych w Internecie,
- zwiększyła się skuteczność nauczania dzięki stosowaniu przez nauczycieli metod aktywizujących oraz położenie nacisku na indywidualizację nauczania,
- nastąpiło wzbogacenie wyposażenia szkoły w nowoczesny sprzęt komputerowy,
- nauczyciele, dzięki szkoleniom, podnieśli swoje kompetencje w zakresie stosowania TIK w procesie kształcenia.
Wpływ stosowania TIK w I LO im. ks. S. Staszica w Hrubieszowie na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się jest bardzo pozytywny. Młodzież chętniej angażuje się na lekcjach, podczas których wykorzystywany jest sprzęt TIK. Zaobserwowano zwiększenie koncentracji uczniów oraz większe zaangażowanie
w proces lekcyjny tych słabszych. Prezentowane na zajęciach treści mogą być odbierane wielozmysłowo: jednoczesne widzenie, słyszenie, mówienie i działanie pozytywnie wpływa na poziom zrozumienia omawianych zagadnień. Zastosowanie narzędzi TIK usprawnia indywidualizację pracy z uczniami o różnych stylach uczenia się. Ponadto, w czasie nauki zdalnej i hybrydowej uczniowie mieli możliwość wypożyczenia zakupionych laptopów
i pracy w warunkach domowych. Wysokie parametry sprzętu umożliwiły skuteczne
i efektywne uczestnictwo w spotkaniach on-line na platformie MS Teams, jak również bezproblemowe korzystanie z dostępnych platform edukacyjnych. Sprzęt TIK pozwala na wykorzystanie animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (przede wszystkim dotyczy to zjawisk fizycznych i przyrodniczych). Zajęcia przygotowują uczniów do życia
w świecie TIK. Nabywanie kluczowych kompetencji niezbędnych do funkcjonowania
w społeczeństwie informacyjnym, m.in. umiejętności analitycznego myślenia, wyszukiwania i selekcjonowania informacji, stało się łatwiejsze.
Zakupiony sprzęt pomógł uczniom oraz nauczycielom rozwijać umiejętność stosowania nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej, a tym samym doprowadził do podniesienia jakości i efektywności nauczania. Będzie dalej służyć wspieraniu innowacyjnych metod pracy, rozwijaniu kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, kształtowaniu kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym umiejętności pracy zespołowej, kreatywności, przedsiębiorczości.
Artykuły najbardziej popularne
Sukcesy i osiągnęcia
Kinga Żuraw wśród najlepszych w Polsce maturzystów 2023
Kinga Żuraw, tegoroczna maturzystka I Liceum Ogólnokształcącego im. ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie została wyróżniona jako jedna z 290 najlepszych maturzystów spośród 253 495 zdających egzamin w sesji maturalnej 2023 w całej Polsce. Kinga została doceniona przez organizatorów Ogólnopolskiego Projektu „Matura na 100%” – krakowską fundację „Zawsze Warto” oraz Centralną Komisję Egzaminacyjną.
Więcej…Zawody sportowe
Srebro i brąz na zawodach wojewódzkich podczas Festiwalu Sztafet
15 czerwca 2023 roku w Lublinie odbył się Wojewódzki Finał Licealiady w Festiwalu Sztafet. Znakomicie zaprezentowali się uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. ks. Stanisława Staszica w Hrubieszowie zajmując miejsca na podium! Gratulacje!!!
Więcej…Ogłoszenia
Dzień Edukacji Narodowej w Staszicu
Dziękujemy, że jesteście i jeszcze raz - wszystkiego najlepszego! SU