Aktualności

 
     
Jubileusz 90-lecia szkoły
 
Dane szkoły
 
Plan lekcji
 
Oferta edukacyjna
 
Rekrutacja
 
Kadra pedagogiczna

Dyrekcja

Nauczyciele

Patron
 
Historia szkoły
 
Dokumenty

Wykaz podręczników

Statut i WSO

Kroniki

Matura
 
Egzamin gimnazjalny
 
Osiągnięcia

Olimpiady

Konkursy

Zawody sportowe

Galeria

Uroczystości szkolne

Wycieczki

Studniówki

Bale gimnazjalne

Matury

Egzaminy gimnazjalne

Galeria prac uczniowskich

Biblioteka
 
UKS "OGÓLNIAK"
 
Samorząd szkolny
 
RTM - Staszic
 
Projekt "Talk to me!"
 
Stypendia szkolne
 
Ubezpieczenia
 
Pedagog szkolny
 
Pomoc socjalna dla uczniów
 
Zamówienia publiczne
 
Sponsorzy
 
Strony uczniów
 
Linki
 
  Dzisiaj jest piątek, 15 listopada 2019 r.
 

 

Pokazy fizyczne

10 wrzesień – ten piękny, słoneczny dzień, na długo pozostanie w pamięci uczniów naszego liceum. To właśnie wtedy udaliśmy się na pokazy fizyczne do Lublina, my – miłośnicy matematyki i fizyki, kl. I A, I C, i II A. Opiekę nad nami sprawowali nasi wychowawcy pani prof. Beata Trześniowska, pan prof. Marek Krasiński i pan prof. Andrzej Bielak.

            Pierwszym punktem naszego wyjazdu był spacer po Krakowskim Przedmieściu. Przed przytłaczającą dawką wiedzy, mieliśmy czas na ciepły obiad.

            Z miejsca zbiórki, ruchem jednostajnie przyspieszonym, skierowaliśmy się do gmachu Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej na wydział matematyki i fizyki. Znajdując się w budynku, unosiliśmy się nad ziemią  rozpierani wewnętrzną radością, jednocześnie łamiąc prawo grawitacji. O godzinie 13  rozpoczęły się wyczekiwane z niecierpliwością pokazy. Dyrektorzy i profesorowie UMCS poruszyli następujące tematy:

  • Zagrajmy w zimno – ciepło
  • Poprzez zabawę do praw fizyki
  • Dynamika ruchu obrotowego
  • Zjawiska optyczne – widzenie.

            Ideą pokazów z fizyki jest popularyzacja tego przedmiotu i pomoc w jego nauczaniu poprzez prezentację tematycznie dobranych, ciekawych,  a nieraz wręcz fascynujących i emocjonujących eksperymentów. Aby zaciekawić nas danymi zagadnieniami, mieliśmy możliwość uczestnictwa w wykonywaniu doświadczeń.

            Wzbogaceni o nowe umiejętności ,  wsiedliśmy do autokarów i ruszyliśmy w drogę powrotną. Kontemplując kanony wiedzy, całą podróż rozprawialiśmy nad wartością logiczną zdania: Pojechaliśmy do Lublina i nie byliśmy w szkole lub nieprawda, że jeżeli byliśmy szczęśliwi, to nauka sprawiła nam przyjemność.












Powrót