1. Samorząd Uczniowski działa na podstawie Ustawy o systemie oświaty, Statutu szkoły i niniejszego regulaminu.
2. Regulamin Samorządu nie może być sprzeczny ze Statutem szkoły i stanowi do niego załącznik.
3. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
1. Organami Samorządu Uczniowskiego są:
a. Rady Klasowe
b. Zarząd Samorządu Uczniowskiego zwany dalej „Zarządem”
2. Rady Klasowe liczą po 3 osoby.
3. Zarząd liczy 4-6 osób.
4. Kadencja Rad Klasowych trwa 1 rok.
5. Kadencja Zarządu trwa 1 rok.
1. Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
a. prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
b. prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
c. prawo do organizacji życia szkolnego umożliwiające zachowania właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
d. prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z Dyrektorem,
e. prawo do wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu,
f. prawo do redagowania i wydawania gazetki szkolnej.
2. Ponadto Samorząd Uczniowski:
a. opiniuje koncepcję pracy szkoły,
b. opiniuje wniosek o przyznanie stypendium Prezesa Rady Ministrów uczniom, spełniającym określone warunki.
1. Wybory do organów Samorządu Uczniowskiego przeprowadzane są na początku roku szkolnego.
2. Wybory Rad Klasowych odbywają się w trybie i na warunkach ustalonych przez ogół uczniów danej klasy.
3. Wybory Zarządu są powszechne, równe i tajne.
4. W wyborach, z czynnym i biernym prawem wyborczym, biorą udział wszyscy uczniowie szkoły.
5. W skład komisji wyborczej nie może wchodzić osoba kandydująca do Zarządu.
6. W skład Zarządu wchodzą osoby, które uzyskały największą liczbę głosów.
1. Przewodniczący Zarządu organizuje prace zarządu, prowadzi posiedzenia i jest reprezentantem Zarządu na zewnątrz.
2. Wiceprzewodniczący przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
3. Skarbnik odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem Zarządu.
1. Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz na miesiąc, zgodniez planem pracy Zarządu.
2. Przewodniczący może zwoływać posiedzenia Zarządu poza ustalonym harmonogramem, powiadamiając członków Zarządu co najmniej 7 dni przed terminem spotkania.
3. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie Zarządu w trybie pilnym bez przestrzegania 7-dniowego terminu.
4. Posiedzenia Zarządu mogą być również zwoływane w każdym czasie z inicjatywy 1/3 członków Zarządu oraz na wniosek Dyrektora szkoły, Rady Pedagogicznej lub Rady Rodziców.
5. W posiedzeniach Zarządu może brać udział z głosem doradczym Dyrektor szkoły lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Zarządu.
6. Posiedzenia Zarządu są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Zarządu (quorum).
1. Decyzje Zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
2. W sprawach personalnych lub na formalny wniosek przegłosowany przez członków Zarządu, głosowanie może odbyć się w trybie tajnym.
3. Opinie Zarządu wymienione w paragrafie 3 pkt 2 uzgadniane są w drodze głosowania i w trybie głosowania jak przy podejmowaniu uchwał.
4. Zarząd dokonuje wyboru opiekuna Samorządu Uczniowskiego spośród członków Rady Pedagogicznej szkoły.
1. Członkowie Zarządu mają prawo do:
a. wypowiadania własnej opinii na każdy omawiany temat,
b. głosowania na równych prawach we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Zarząd.
c. Członkowie Zarządu mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w pracach Zarządu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Hrubieszów, dnia 25 września 2012 r.
Zarząd SU:
Dominika Modzelewska
Agata Borsukiewicz